Skip to content

Easly: een businessmodel shift in samenwerking met AMOTEK

Tijdens de Covidpandemie, waren ze één van de topleveranciers van PCR testen. Maar toen het aantal aangevraagde testen significant daalde, waren ze genoodzaakt om razendsnel hun businessmodel om te gooien. Vanuit hun beschikbare assets: een microbiologisch laboratorium, een team van artsen en medisch materiaal, zochten ze naar een nieuwe value proposition. Die vonden ze in Easly: een toegankelijke manier om je gezondheid te monitoren met zelftests. In hun businessmodel shift ondersteunde AMOTEK Easly in hun strategische uitdagingen, het ophalen van financiering en connecteren met thought leaders in de Healthcare sector.

Matthijs De Bruyn (Business unit manager, AMOTEK): ‘Bij AMOTEK vertrokken we vanuit de centrale vraag: waar willen we op lange termijn naartoe met Easly? We keken samen met hen hoe we de groep het best konden structureren en wat de ideale profielen zijn voor hun managementteam.’ 

 

Bert Swannet (co-founder Easly): ‘Je merkt dat er enorm veel expertise zit bij AMOTEK. Ze stelden ons de juiste vragen om onze organisatie futureproof te maken. In ons verhaal zit een extra uitdaging, want Easly richt zich zowel naar particulieren als bedrijven. Voor bedrijven zijn medewerkers hun belangrijkste kapitaal en we willen een nieuw tijdperk inluiden waar werkgevers investeren in de preventieve gezondheidszorg van hun medewerkers. Met onze pakketten voor bedrijven, kunnen medewerkers zelf hun gezondheid opvolgen en krijgen ze advies van ons medisch personeel. Zo speel je sneller in op mogelijke risico’s en verhoog je het welzijn van je team. We merken bij onze klanten dat ons proactief gezondheidsmanagement leidt tot een hogere productiviteit en minder verzuim.’ 

 

Matthijs: ‘B2B is een sterke positionering cruciaal. In het B2B salesproces van Easly moet je rekening houden met relatief lange salescycli. Wij ondersteunden Easly met intro’s bij bedrijven die hun positionering versterkten en gingen op zoek naar de beste Healthcare netwerken om hen in contact te brengen met interessante stakeholders.’ 

 

Bert: ‘Via AMOTEK komen we in contact met boeiende prospecten die we als hefboom gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken. Naast de commerciële ondersteuning, hielpen ze ons ook met financiering. Ze hebben enorm veel knowhow over het financieren van scale-ups: van subsidies tot investeerders. De linken die ze leggen en lessons learned die ze delen, geven ons heel wat shortcuts in de uitbouw van ons bedrijf. We gaan groei nog meer versnellen, want we willen met Easly een wereldspeler worden in preventieve gezondheidszorg. In AMOTEK hebben we de perfecte partner gevonden die ons naar het volgende niveau brengt.’ 

OP ZOEK NAAR POTENTIËLE PARTNERS?

Kom gerust eens pitchen bij ons! Misschien investeren we in jouw droom of brengen we je in contact met één van onze partners!